Kommunikaation kompastuskiviä

– jotta ymmärtäisimme toisiamme paremmin

Arto Mustajoen podcast-sarja

#22 Juupajoki-spesiaali: Millaisia kommunikaatiotaitoja maailmanvalloitus edellyttää?
Vieraana Lunetten toimitusjohtaja Heli Kurjanen

Miten markkinoida tuotetta, joka tuntuu liian hyvältä ollakseen totta? Miten sovittaa suomalainen suoruus eri kulttuurien vaatimaan häveliäisyyteen? Miksi kannattaa oikeasti kuunnella asiakkaita ja erilaisia yhteistyötahoja?
Siirry podcastiin

Heli Kurjasen 25-vuotiaana perustama Lunette on Suomen yrityshistorian hienoimpia menestystarinoita. Tällä hetkellä sen kehittämää ja valmistamaa kuukautiskuppia myydään yli sadassa maassa. Ei ihme, koska tuotteella on monia tärkeitä ominaisuuksia: se on helppokäyttöinen ja se on kertakäyttösiteitä ratkaisevasti ekologisempi ja taloudellisempi. Tuote on suosittu länsimaissa, mutta suorastaan mullistava merkitys sillä olisi miljoonille afrikkalaisille naisille, joiden koulunkäyntiä ja töitä kuukautiset ovat aikaisemmin estäneet tai haitanneet. Heli on palkittu monilla kotimaisilla ja ulkomaisilla yrittäjäpalkinnoilla. Keväällä 2022 Lunette pääsi ensimmäisenä kuukautiskuppina YK:n hyväksymien tuotteiden listalle. Heli möi Lunetten osake-enemmistön kaksi vuotta sitten ruotsalaiselle pörssiyhtiölle Peptonic Medicalille, mutta hän johtaa edelleen yritystä Juupajoelta käsin. Tuotevalikoimaan kuuluu nykyään myös muita korkealaatuisia naisten hygieniatuotteita sekä kondomeja laatua arvostaville miehille.

Yrityksen tägi eri medioissa on @lunettecup

Linkki kuukautiskuppeihin liittyviin blogeihin yrityksen  kotisivuilla.

Kerro kaverille!